sobota 27. února 2016

Květná zahrada v Kroměříži - kamélie

   Dnes jsme si udělali výlet. Štěpán po obědě odjel na výpravu s astronomickým kroužkem a já dopoledne rozhodla, že zbytek naší rodiny stráví odpoledne také na výletě. Koukla jsem na internet a brzy bylo rozhodnuto. Včera v Květné zahradě v Kroměříži zahájili sezónu tradiční každoroční výstavou kamélií ve velkém skleníku. Nikdy jsem na ní ještě nebyla, ač jsem si to moc přála. Dnes jsem tedy chytila příležitost za pačesy, odvezli jsme našeho výletníka na nádraží a uháněli směr Kroměříž. Měli jsme čtyři hodiny času do návratu Štěpána. A bohatě to stačilo. V Květné zahradě zatím není nic k vidění, kromě palem a květin ve sklenících. Ale ty stojí za to. Oba jsou naaranžovány opravdu krásně. Byly k vidění nejen kamélie, ale i jarní květy jako narcisky, tulipány, hyacinty, petrklíče a spousta dalších. Byla jsem ve svém živlu. Vážně spokojená. A kamélie, tak ty mě naprosto uchvátily. Nemohla jsem se jich nabažit. Spousta barev, tvarů květů, malé keříky i vzrostlé staleté stromy. Vše doplněno jarními květy a příjemnou atmosférou. Opravdu nádhera. Moc jsem si to užila. Jen škoda, že kamélie nevoní. Nevadí, jejich něžná krása absenci vůně vynahradí. Děti mé nadšení plně nesdílely, stejně jako jejich tatínek. Ale ani to nevadilo ničemu. Přímo ve skleníku je vkusně zakomponována kavárna, takže manžel si dal kávu a děti odbíhaly střídavě ven, honit se do bludišť Květné zahrady. Myslím, že spokojení jsme byli nakonec všichni. Já přímo nadšená. Doteď mám úsměv na tváři a vybavuju si tu krásu. Je úžasné vstoupit na konci února přímo do jara. Snad potěší mých pár fotek i vás. Příroda nás těší tolika dary a je v ní nekonečně mnoho půvabu. Nechte se jí pohladit, byť jen na vteřinku :).

Žádné komentáře :

Okomentovat