úterý 9. ledna 2018

Prezident 2018

   Prezidentské volby jsou téměř za dveřmi. Přiznávám, že moje nervozita sílí. Jak jsem již napsala, volby do poslanecké sněmovny byly pro mě zklamáním. Nedá se nic dělat, smířila jsem se s nimi. O to větší naději teď vkládám k volbám prezidentským a svědomí a srdce mi velí napsat k tomu pár slov.

   Občas slyším, že tato volba není tak významná, protože prezident ČR nemá velké pravomoci a že je tedy jedno, kdo tuto funkci zastává, co říká a jak se chová. Slýchám i to, že stávající hlava státu je ta nejlepší možná volba a že nikdo lepší nekandiduje. Pro mě jsou tato slova nepochopitelná. Pro mě osobně znamená prezidentský post velice mnoho. Prezident je pro mě člověk, který dokáže ovlivňovat veřejné mínění, člověk, který reprezentuje naši rodnou zem a její hodnoty, člověk, který má moc stmelit obyvatele národa a dodat jim víru, naději a sebevědomí. Prezident je pro mě osobnost, na kterou bych měla a chtěla pohlížet s úctou. Osobnost, jež bych mohla dávat svým dětem za příklad. Osobnost, o níž bych mohla mluvit s hrdostí. To vše mi v současnosti chybí.

   Pan prezident Miloš Zeman je jistě člověk přímý, který se nebojí říct v každé situaci svůj názor. Je to jistě člověk vzdělaný a také mimořádně dobrý řečník. Má odvahu postavit se většině a prosadit svou vůli. To vše mu neupírám, ale není to můj prezident.

   Můj svět je jiný. Mám ráda laskavost, moudrost, vnímavost k postojům a názorům druhých. Mám ráda lidi slušné, dobrosrdečné a v jistém smyslu pokorné. Vážím si lidí pevných postojů, ale postojů prosazovaných citlivě a s respektem k druhému. Vážím si lidí, kteří hodnotu člověka neposuzují podle jeho úspěchů a vydělaných peněz, ale podle jeho hodnot vnitřních. Lidský život pro mě nemá hodnotu jen podle vlivu a tučnosti bankovního konta. Lidský život je pro mě darem a vnímám jedinečnost každého. Každý člověk se snaží svůj život prožít nejlépe, jak dovede. Ne každému je do vínku dáno bohatství, ostré lokty a výjimečná inteligence. I tak ale může mít srdce a rozum na správném místě a obětovat život pro svoji rodinu, přátele, obec, pro svoji práci, kterou dělá poctivě. Stále věřím, že Česká republika je plná poctivých lidí s dobrým srdcem, vytříbeným humorem, lidí schopných poradit si v každé situaci, ochotných poskytnout pomoc pro správnou věc, lidí se zdravým selským rozumem a lidí milujících nejen svou rodinu a přátele, ale i svou vlast.

   O volbě nového prezidenta teď velmi často hovořím i se svými nejstaršími dětmi, které letos oslaví 15 let. S radostí vnímám, že jejich hodnoty jsou stejné jako ty moje a že stejně jako já by v čele našeho státu rády viděly člověka čestného, důstojného, slušného a kultivovaného, člověka reprezentujícího náš národ s cílem nezviditelnit sám sebe ale naši zem, její hodnoty a bohatství. Myslím si, že máme na čem stavět a na co být hrdí. Ráda bych byla hrdá i na svého prezidenta a moc bych si přála, aby na něj mohly být hrdé mé děti. Aby prezident České republiky měl i v zahraničí vážnost, jakou si zasluhuje naše zem. Nejsem ještě stoprocentně rozhodnuta, kterého z kandidátů budu volit. Mám však upřímnou radost z toho, že při minulé volbě jsem byla nucena volit to nejmenší zlo, zatímco v této můžu poslouchat svůj rozum, svědomí a především srdce. Můj výběr se tak zúžil na tři adepty, a to na pány Jiřího Drahoše, Pavla Fischera a Marka Hilšera. Některému z nich dám svůj hlas, to vím jistě. Pravděpodobně prvně jmenovanému, ale pár hodin na rozhodnutí mi ještě zbývá a srdce a vnitřní pocit ještě vedou svůj boj :). Svůj hlas mu dám s nadějí, že život v naší zemi nabere konečně trochu jiný směr a že její občané získají svoji hrdost, víru v sebe a víru v to, že můžeme být opět právoplatným, uznávaným a respektovaným státem uvnitř Evropy. Žádám o Boží požehnání při nadcházející důležité volbě. Žádám všechny dobré lidi, aby začali věřit svému srdci a nenechali si nalhávat, že jen bezohledností, ostrými lokty, mocenskými boji, urážkami a vulgárním vyjadřováním lze něco prosadit a změnit. Přeji nám všem, ať je rok 2018 další významným a přelomovým rokem, rokem změny, změny k lepšímu!

8 komentářů :

  1. Krásně napsáno. U mě úplně stejné pocity. I stejná trojice...Asi vede PF. Tak doufejme...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, doufejme. U pana PF se mi moc líbí jeho koncepce a také, že pracoval s V. Havlem. Snad dobro konečně zvítězí. Díky za sdílení. Krásné dny přeji :).

      Vymazat
  2. Úplně mi mluvíš z duše :)
    Navíc ale poslední dobou zvažuji i Michala Horáčka. Zpočátku jsem ho zavrhla, protože si pamatuji, jak kdysi dávno na udílení Andělů každého poučoval, říkala jsem si, že jeho ego poroste nad všechny meze, dál než Klausovo..Ale když si o něm čtu víc, vážím si ho. A Fortuna nejsou automaty. Tak možná ho v prvním kole podpořím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michal Horáček by mi jako prezident také nevadil. Nikdo z nich jistě nebude dokonalý, přeci jen jsou to pouze smrtelní lidé se svými chybami. Někteří se z chyb třeba ale poučí a mohou dospět v moudré osobnosti, jiní už ale očividně ne. Proto já mám ráda lidi pokorné, kteří uznají svůj přešlap, zamyslí se, změní se. Zítra to vypukne, jsem zvědavá na výsledek, zatím pořád věřím, že může být lépe. Měj se moc krásně, Marie.

      Vymazat
  3. Zdeni, tak tohle jsi napsala vážně překrásně. S radostí taky kvituji, že naše volba zřejmě padne na stejného člověka, i když nad Hilšerem taky uvažuji :)
    Měj se moc krásně a doufejme, že to dopadne pro radost nejen nás dvou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, doufám v to velice. Jinak už asi ztratím naději a víru v náš národ a jeho lid. A to bych vážně nerada.
      I Tobě přeji prima dny a díky za pochvalu :).

      Vymazat
  4. Moc pěkně napsáno a nemůžu než souhlasit. Přeji krásné dny, Šárka :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezky napsané! Také doufám a snažím se věřit, že naděje na změnu je. Že je nás prostě víc :-)

    OdpovědětVymazat