neděle 25. prosince 2016

Betlémy


    Po dlouhé době opět zdravím všechny, kteří zavítají na tyto stránky. Naposledy jsem přidala příspěvek na začátku adventu. Nyní se chci podělit o své dojmy a čerstvé zážitky z dnešního slavnostního dne. Vzácného dne. Slavíme právě Boží hod vánoční tedy narození Ježíše Krista. Pro mě je to den veliké radosti. Jsem vděčná za všechny dary a požehnání, které se dostává celé naší rodině. Včerejší den jsme prožili ve zdraví, lásce a všichni pohromadě. Stejně jako celý advent. Byly to úžasné dny. Včerejšek nás pak odměnil mimo jiné světýlky radosti v očích našich dětí. Martínek dostal spoustu autíček a jásal při každém rozbalení dárku. Ještě v pátek před Štědrým dnem mu na poslední chvíli přišel balíček s dárky od jeho mámy a babičky. S jakou radostí jsem mu autíčka od nich přidávala pod stromeček ke všem ostatním dárkům! A že jich bylo! Jelikož je v současné době jediným členem naší domácnosti, který ještě věří na obdarovávání Ježíškem, chtěl ho potěšit každý. Babičky, tety, naše děti, já s manželem a nakonec i jeho biologická rodina. Vánoce měl tedy opravdu štědré, ač to původně nebylo v plánu. Ale asi si to zasloužil. Vždyť Ježíšek nejlépe ví, čím koho obdarovat a také ví, že tím největším darem je láska. A dárky kupované z lásky, darované s cílem potěšit milovaného člověka, jsou dary vzácné a cenné.
   Dnešek je dnem Páně a oslavou jeho narození. I on přišel na svět především z lásky a je darem nejvzácnějším. Již po staletí se v tento den stavěly v křesťanských zemích betlémy, jako připomínka toho jedinečného dne. A naštěstí tento zvyk přetrval i do dnešních dnů. Mám opravdu ráda tuto tradici. Ty rozličné materiály, jedinečné zpracování a tisíce různých pojetí toho zázračného dne, kdy se Ježíš v Betlémě narodil. I po staletích si milióny lidí s radostí připomínají ten dávný okamžik. I já ho prožívám velice intenzivně a jsem vděčná za dar života, za dar víry a za dar lásky. Navštívili jsme dnes všichni výstavu betlémů. Desítky betlémů z různých materiálů, z dob dávných i současných. Krása to byla, podívejte a vzpomeňte na to dítko ležící v jesličkách, na dítko, díky kterému se zachovala tradice Vánoc a díky němuž se tisíce lidí setkávají ve svých domovech a prožívají nevšední a jedinečné okamžiky. A co pěkného jste o svátcích prožili vy? Vydařilo se vše podle představ? Přeji příjemný zbytek svátků vánočních :).

Žádné komentáře :

Okomentovat