pátek 27. července 2018

Toulky Moravským krasem

   Výlet ze začátku prázdnin. Toulání mezi skalními útvary. Spousta zeleně. Divoká příroda. Desítky volně přístupných jeskyněk k prozkoumání. Potůčky a jejich propadání do útrob země. Mám nesmírně ráda tento kout naší republiky. Prožili jsme tam nádherný den se spoustou drobných dobrodružství. Vřele doporučuji k návštěvě. Pokud se nevydáte k propasti Macocha či do některé známé jeskyně, narazíte cestou na minimum turistů a užijete si přírodu všemi smysly. Jeskyně samozřejmě stojí rozhodně za návštěvu. Teď v parném létě je to báječné místo k výletu. Nicméně tentokrát jsme se pouze toulali a bylo nám skvěle :).

   Začali jsme u zříceniny hradu Holštejna. Úžasná je jeskyně Hladomorna pod hradem. Nezvykle veliká volně přístupná jeskyně. Ohromné místo pro malé i velké průzkumníky. Bohužel nafotit se mi ji nepodařilo. Alespoň odkaz na toto kouzelné místo přidávám TU.
Ze zříceniny je krásný výhled.


   Z Holštejna jsme vykročili směrem k Velké dohodě. Cesta byla zábavná. Bylo se na co dívat, co přeskakovat a přelézat. Nikdo se nenudil a já se mohla v klidu kochat.

   Velká dohoda je to pravé místo pro milovníky lezení. V areálu bývalého kamenolomu je lezecká stěna, lanový park, lanovka, dětské hřiště a další možnosti aktivit pro celou rodinu. Původně jsme chtěli jen nahlédnout, ale nakonec jsme se zdrželi asi dvě hodiny. Já tedy jen vše pozorovala z bezpečí pevné země, ale ostatní si užívali plnými doušky. Odkaz na celý areál ZDE.

  Pak už jen krátká procházka Křtinským údolím okolo Křtinského potoka a s večerem příjemně unaveni domů. Mimochodem poutní místo Křtiny je nádherné a jistě stojí za návštěvu. Poutní kostel ve Křtinách je barokní perlou od významného architekta Santiniho. Jeho návštěvu nevynecháme téměř nikdy, když se dostaneme do zdejších končin. Velkým zážitkem je pak vyslechnout si jedinečnou zvonkohru. Pro představu nahlédněte SEM. Já nabízím střípečky z procházky kolem potoka a všem přeji úžasné léto protkané výlety, koupáním, pohodou a dobrou náladou :).

1 komentář :

  1. Dobrý den, nenašla jsem na Vás žádný kontaktní email na blogu, proto se zkouším s vámi spojit touto cestou. Jsem studentkou sociální práce a zajímám se o pěstounské péče. Bylo by možné se s Vámi spojit prostřednictvím emailu, kde bych Vám řekla více podrobností nejen o mně, ale i o mé práci? Děkuji za odpověď a případně přikládám u svůj email: Kristyn.a@email.cz

    OdpovědětVymazat