čtvrtek 10. prosince 2015

Poutník bez jména




Putuji světem, kam paměť má sahá.  Putuji světem bez lásky a sám.

Křížem krážem procházím kraj, všude jsem s lidmi, ale sám zůstávám.

Hledám a toužím znát své kořeny, neznám však ani svoje jméno.

Kdo je má matka, kdo můj otec, bratr či strýc, je mi stále utajeno.


Bloudím a tápu, stále sám sebe se ptám,

proč jiní někam patří a já jen samotu znám.

Prahnu znát svůj původ, dychtím znát své jméno, přeji si nalézt sebe.

Jaké to je, k někomu a někam patřit? Jaké to je, znát matko tebe?


V srdci mám prázdno.  Cítím, jen bezmoc, opuštěnost, žal a samotu.

Byl jsem snad zlý? Škodil jsem lidem? Zasadil do mě ďábel temnotou?

Což nejsem hoden lásky? A jak láska vůbec vypadá?

Neumím ji popsat. Co znamená milovat je pro mě záhada.


Bloumám, chodím a v hloubi srdce živím naději,

že jednoho dne spatřím mezi lidmi právě ji.

Že prozradí mi mé jméno a v širém světě ukáže mi místo,

kam patřím, odkud jsem vzešel a kde mé srdce bude jisto.


Dnes však zapadá slunce a jako bezejmenný poutník ulehám v lože

a v nejisté duši, plné zmaru a nevědění, zahlédnu záblesk tebe, Bože.

 A mihne se jen myšlenka: „Naděje umírá vždy poslední,

snad najdu své jméno a svůj původ, až se zítra rozední.“


Žádné komentáře :

Okomentovat