pátek 21. dubna 2017

Hradec nad Moravicí

   Historie tohoto nynějšího zámku je spjatá již s Přemyslovci. Toužila jsem se na tato místa vypravit od chvíle, kdy jsem četla sérii historických románů od V. Vondrušky Přemyslovská epopej. Přemyslovce jsem do té doby měla v povědomí pouze jako učivo z dějepisu. Díky panu Vondruškovi jsem si k nim vybudovala zcela jiný vztah a teď jsem nadšená, když můžu navštívit místo, jež s nimi bylo spojeno. Jedno nich je Hradec nad Moravicí. Státní zámek ležící nedaleko Opavy. Původní gotický hrad byl v průběhu staletí několikrát přestavěn do nynější podoby. Aby mu bylo přidáno na romantičnosti a působivosti, byl k němu v průběhu 19. století přistavěn ještě tzv. Červený zámek. Dalším velkým lákadlem je rozlehlý zámecky park s úchvatnými výhledy do okolní krásné krajiny. Líbila se mi ta místa moc. Ráda se vrátím znova. Nejlépe ale v trochu příznivějším počasí, bez vichru, sněhu a chladu, abych si vychutnala i procházku rozlehlým parkem a všemi jeho zákoutími.

   A pokud zavítáte do zdejšího kraje a budete mít ještě trochu času, nálady a sil na historické stavby, můžete navštívit i nedaleký romanticky vyhlížející zámek Raduň. Já si chtěla prohlédnout oranžérii a okrasnou zahradu, leč tento okruh je otevřen až od května. Třeba budu mít příležitost ještě někdy jindy. I pohled na zámek a procházka okolo rybníčku doprovázená hlasitým zpěvem žab, stály za to. A přímo u parkoviště bylo dětské hřiště, na němž se naše děti i navzdory nepříznivému počasí řádně vyřádily :). Moc hezky nám na Opavsku bylo👪❤.

3 komentáře :

  1. Také jsem nadšeně četla Přemyslovskou epopej. A úplně stejně to cítím, jak píšeš na začátku článku.
    Moc ráda jsem takhle nakoukla na Opavsko :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jak jste se ty Zdeňko a ty Marie našly, to netuším. Nicméně díky tomu mám i já možnost nahlédnout do tvého života. A dlužno říci krásného, plného lásky a něhy a víry v dobro. Moc ti Zdeňko držím palce. Přečetla jsem v sobotu všechny příspěvky na tvém blogu. Tvůj styl psaní je nádherný, pramení z neuvěřitelné síly mít rád, pomáhat, chápat .... Byly u mně i slzy dojetí, nikoli však smutku. Piš, piš a vypiš se z radostí i trablů, které ti každý den naděluje. Už se těším na tvá další psaní. Tvá J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji moc za všechná nádherná slova, já se díky nim neubránila slzám dojetí. To, že mé články vůbec někdo čte, je pro mě neuvěřitelně nabíjející. A když se navíc dotknou něčího srdce, tak je to přímo zázračné a já jsem za to nesmírně vděčná a šťastná. Přeji krásné dny :).

      Vymazat